Katarina-Moncolova_2

Mgr. Katarína Moncoľová

– štatutárna zástupkyňa a riaditeľka, fyzioterapeutka –

vcasnai@gmail.com
0914 201 361

Po skončení strednej školy pracovala ako rehabilitačný pracovník niekoľko rokov v zdravotníctve a kúpeľoch. Počas tohto obdobia absolvovala špecializáciu Liečebná telesná výchova v pediatrii. Fyzioterapiu študovala na Lekárskej fakulte UK a na Slovenskej zdravotníckej univerzite v Bratislave. Vzdelanie si rozširovala aj kurzami Bazálna stimulácia, Senzorická integrácia, Prechtlovej metóda, Hippoterapia. Patrila k zakladateľom zariadenia, ktoré poskytuje ambulantné sociálne služby pre deti so zdravotným znevýhodnením – Denný detský stacionár DEDESO. Tieto služby rozšírila o Službu včasnej intervencie.
„Prácu poradkyne včasnej intervencie vnímam ako príležitosť ponúknuť rodinám s dieťaťom so zdravotným znevýhodnením, včasnú individuálnu podporu a sprevádzanie ktoré im umožnia nie len rozvoj vývinu ich dieťatka ale aj žiť bežný život doma, v komunite, v škôlke, v škole.“

Mgr. Ivana Horváthová

– špeciálna pedagogička –

horvathova.vihnusta@gmail.com
0901 171 090

Vyštudovala som učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ a špeciálne školy so špecializáciou pedagogika sluchovo postihnutých na Pedagogickej fakulte UK. Hneď po štúdiu som začala pracovať v ŠZŠ ako učiteľka. Počas mojej takmer 10 ročnej učiteľskej praxe som si rozšírila svoju profesiu o pedagogiku mentálne postihnutých. Prácu učiteľky som brala ako svoje poslanie, a tak vnímam aj moje súčasné povolanie. Práca poradkyne včasnej intervencie pre mňa znamená včas podporiť rodinu v neznámej a často neľahkej situácii, podporiť vznik priaznivej vzťahovej väzby v rodine a posilňovať rodičovské kompetencie.

Mgr. Veronika Trnavská

– špeciálna pedagogička –

trnavska.vihnusta@gmail.com
0901 171 090

Vyštudovala som špeciálnu pedagogiku a pedagogiku mentálne postihnutých na Katolíckej univerzite v Ružomberku. Po ukončení štúdia som začala pracovať v Dennom detskom stacionári DEDESO v Hnúšti, ktorý sa venuje deťom a mládeži so zdravotným znevýhodnením. Práve v tom čase ma zaujala práca mojich kolegýň zo Služby včasnej intervencie a prijala som možnosť stať sa súčasťou tímu. Vo svojej práci využívam doposiaľ získané vedomosti, ktoré obohacujem vzdelávaniami v témach súvisiacich so sprevádzaním rodiny počas ich neľahkej životnej cesty. Som aj matkou a preto citlivo vnímam potrebu včasnej podpory rodiny dieťaťa so zdravotným znevýhodnením.

Mgr. Katarína Klenovičová

– psychologička –

klenovicova.vihnusta@gmail.com
0901 171 090

Odbor Psychológia som vyštudovala na Filozofickej fakulte UK v Bratislave. V roku 2020 som ukončila dlhodobý psychoterapeutický výcvik v Existenciálnej analýze a logoterapii, a momentálne pracujem pod supervíziou. Absolvovala som aj niekoľko ďalších vzdelávaní, ktoré mi pomáhajú skvalitňovať moju prácu s klientmi, a naďalej sa snažím profesionálne aj osobnostne rozvíjať. Krátky čas som pracovala ako psychologička na Úrade práce, sociálnych vecí a rodiny v Odbore sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately. Aj keď v psychoterapii sa zameriavam na prácu s jednotlivcom, v službe včasnej intervencie sa snažíme zapojiť do diania všetkých členov rodiny. Mojim cieľom je sprevádzať rodinu v neľahkej životnej situácii, pomáhať pri ranom rozvoji dieťaťa so zdravotným znevýhodnením, ale zároveň byť aj oporou pre rodičov a ďalších členov rodiny, ktorí môžu moju službu využiť. V neposlednom rade som aj ja mamou troch detí, ktoré sú mojou radosťou i obohatením.

Motyčková

Mgr. Alžbeta Motyčková

– špeciálna pedagogička –

motyckova.vihnusta@gmail.com
0901 171 090

Vyštudovala som učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ a následne som si rozšírila vzdelanie o štúdium špeciálnej pedagogiky pre mentálne postihnutých na Pedagogickej fakulte KU. Svoje dlhoročné pracovné skúsenosti začali v školstve, prešla som však aj komerčnou inštitúciou a štátnou správou, vďaka čomu dokážem flexibilne reagovať na vonkajšie podmienky. Mám tiež bohaté pracovné skúsenosti z poradenského zariadenia ako špeciálna pedagogička, kde som sa venovala aj individuálnemu špeciálno-pedagogickému poradenstvu aj poradenstvu pedagógov v školských zariadeniach. Absolvovala som rôzne odborné školenia ako Filiálna terapia, Tréning fonematického uvedomovania podľa D.B.Eľkonina, Metódu Inštrumentálneho obohacovania Reuvena Feuersteina I., rôzne moduly z arteterapie, Metódu dobrého štartu, Deficity dielčích funkcií Dr. B. Sindelar a i.. Mojou ambíciou je prepájať všetky doposiaľ nadobudnuté vedomosti a skúsenosti v prospech potrieb rodiny so zdravotne znevýhodneným dieťaťom tak, aby dochádzalo ku skvalitňovaniu života všetkých jej členov. Svoju prácu poradkyne vnímam hlavne ako pomoc vzťahovú, inkluzívnu a komunitnú zároveň.