
Po skončení strednej školy som niekoľko rokov pracovala ako rehabilitačný pracovník v zdravotníctve a kúpeľoch. Počas tohto obdobia som absolvovala špecializačné vzdelávanie Liečebná telesná výchova v pediatrii. Moju kvalifikáciu som si zvýšila štúdiom fyzioterapie na LF UK v Bratislave. S deťmi so znevýhodnením a ich rodinami pracujem už viac ako 20 rokov. Od r.2006 som zamestnankyňou o.z. ATHÉNA, kde som dostala príležitosť založiť zariadenie poskytujúce ambulantné sociálne služby pre deti a mladých dospelých so zdravotným postihnutím – Denný detský stacionár DEDESO. Táto skúsenosť ma motivovala k rozšíreniu o Službu včasnej intervencie, ktorú by bolo možné poskytovať včas a priamo rodinám. Od r.2016 pôsobím ako poradkyňa včasnej intervencie, riaditeľka a štatutárna zástupkyňa o.z. ATHÉNA. Pre poskytovanie sociálnych služieb považujem za dôležité odborne rásť a vzdelávať sa. Som absolventkou viacerých certifikovaných kurzov, a to základný, nadstavbový a prehlbujúci kurz Bazálnej stimulácie, Kurz Senzorickej integrácie, Intuitívneho rodičovstva, Hippoterapie, Prechtlovej metódy, Muzikoterapie, výcvik Arteterapia a Integratívna práca s motiváciou a zmenou v komplexných systémoch, rodinách a pároch, Aplikácia motivačných rozhovorov v praxi odborných zamestnancov, Úvod do DIR a DIRFloortime.
Službu včasnej intervencie vnímam ako príležitosť sprevádzať rodinu, počúvať, učiť sa, pomáhať zvládnuť ťažký začiatok a hľadať cestu k naplnenému životu aj so znevýhodneným dieťaťom. Verím, že každé dieťa má možnosti rozvoja. Veľmi si vážim, že môžem byť súčasťou cesty mnohých rodín, zažívať s nimi obyčajné chvíle, lebo práve v týchto momentoch sa dejú veľké veci.

Vyštudovala som učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ a špeciálne školy so špecializáciou pedagogika sluchovo postihnutých na Pedagogickej fakulte UK. Hneď po štúdiu som začala pracovať v ŠZŠ ako učiteľka. Prácu učiteľky som brala ako svoje poslanie, a tak vnímam aj moje súčasné povolanie. Pre získanie kvalifikácie v tomto odbore som absolvovala akreditovaný vzdelávací program „Odborné činnosti zamerané na včasnú podporu dieťaťa s ohrozeným vývinom z dôvodu zdravotného postihnutia a jeho rodiny v sociálnych službách“ . Ako poradkyňa včasnej intervencie som si svoje vedomosti a zručnosti rozšírila v oblasti Bazálnej stimulácie, Bilaterálnej integrácie, Senzorickej integrácie, Neuro-vývinovej stimulácie, Komunikačného systému VOKS, Základných princípov ranej intervencie O.T.A., DIRFloortime, Jednotlivých vývinových fáz jedenia u detí a Úvod do VTI.
Práca poradkyne včasnej intervencie pre mňa znamená včas podporiť rodinu v neznámej a často neľahkej situácii, podporiť vznik priaznivej vzťahovej väzby v rodine a posilňovať rodičovské kompetencie.

Aktuálne na rodičovskej dovolenke
Vyštudovala som špeciálnu pedagogiku a pedagogiku mentálne postihnutých na Katolíckej univerzite v Ružomberku. Po ukončení štúdia som začala pracovať v Dennom detskom stacionári DEDESO v Hnúšti, ktorý sa venuje deťom a mládeži so zdravotným znevýhodnením. Práve v tom čase ma zaujala práca mojich kolegýň zo Služby včasnej intervencie a prijala som možnosť stať sa súčasťou tímu. Vo svojej práci využívam doposiaľ získané vedomosti, ktoré obohacujem vzdelávaniami v témach súvisiacich so sprevádzaním rodiny počas ich neľahkej životnej cesty. Som aj matkou a preto citlivo vnímam potrebu včasnej podpory rodiny dieťaťa so zdravotným znevýhodnením.

Vyštudovala som jednoodborovú psychológiu na FF UK v Bratislave. Krátky čas som pracovala ako psychologička na Úrade práce, sociálnych vecí a rodiny. Mám ukončený dlhodobý psychoterapeutický výcvik v Existenciálnej analýze a logoterapii a kurz psychoterapeutickej práce s traumou. Absolvovala som aj niekoľko ďalších vzdelávaní a tréningov, ktoré mi pomáhajú skvalitňovať moju prácu s klientmi a s ich rodinami, a to vzdelávanie pre poradcov včasnej intervencie, výcvik v Terapii hrou a filiálnej terapii, základný aj nadstavbový modul Bazálnej stimulácie, základný kurz Krízovej intervencie, tréning Zručností zameraných na emócie pre rodičov a rodiny, Aplikovanie motivačných rozhovorov v praxi odborných zamestnancov, Úvod do VTI.
V službe včasnej intervencie sa snažím zapojiť do diania všetkých členov rodiny. Mojim cieľom je sprevádzať rodinu v neľahkej životnej situácii, pomáhať pri ranom rozvoji dieťaťa so zdravotným znevýhodnením, ale zároveň byť aj oporou pre rodičov a ďalších členov rodiny, ktorí môžu moju službu využiť. Vo včasnej intervencii sa venujem aj vedeniu podporných rodičovských skupín. Dlhodobo ma zaujíma téma vzťahovej väzby, všímavosti a fungovania mozgu, snažím sa čoraz viac porozumieť potrebám rodín a učiť sa od nich. Som zástankyňou inklúzie a možností rozvoja potenciálu všetkých ľudí. V neposlednom rade som aj ja mamou troch detí, ktoré sú mojou radosťou i obohatením.

Vyštudovala som učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ a následne som si rozšírila vzdelanie o štúdium špeciálnej pedagogiky pre mentálne postihnutých na Pedagogickej fakulte KU. Svoje dlhoročné pracovné skúsenosti začali v školstve, prešla som však aj komerčnou inštitúciou a štátnou správou, vďaka čomu dokážem flexibilne reagovať na vonkajšie podmienky. Mám tiež bohaté pracovné skúsenosti z poradenského zariadenia ako špeciálna pedagogička, kde som sa venovala aj individuálnemu špeciálno-pedagogickému poradenstvu aj poradenstvu pedagógov v školských zariadeniach. Absolvovala som rôzne odborné školenia ako Filiálna terapia, Tréning fonematického uvedomovania podľa D.B.Eľkonina, Metódu Inštrumentálneho obohacovania Reuvena Feuersteina I., rôzne moduly z arteterapie, Metódu dobrého štartu, Deficity dielčích funkcií Dr. B. Sindelar a Úvod do VTI.
Mojou ambíciou je prepájať všetky doposiaľ nadobudnuté vedomosti a skúsenosti v prospech potrieb rodiny so zdravotne znevýhodneným dieťaťom tak, aby dochádzalo ku skvalitňovaniu života všetkých jej členov. Svoju prácu poradkyne vnímam hlavne ako pomoc vzťahovú, inkluzívnu a komunitnú zároveň.

Vyštudovala som sociálnu prácu na Fakulte zdravotníctva a sociálnej práce Trnavskej univerzity. Súčasne som študovala na Univerzite P.J. Šafárika odbor verejná správa. Po ukončení štúdia som sedem rokov pracovala na Úrade práce, sociálnych vecí a rodiny v Odbore sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately ako rodinný asistent v rámci národného projektu a neskôr ako sociálny kurátor. V rámci predchádzajúceho zamestnania som absolvovala vzdelávanie: Predchádzanie inštitucionálnemu a systémovému porušovaniu práv dieťaťa: Práca s maloletými páchateľmi násilia na deťoch. Mám absolvovaný Úvod do videotréningu interakcií.
Cieľom mojej práce je podporiť vnútorný potenciál rodiny a sprevádzať ju na neľahkej ceste životom. Prácu Poradkyne služby včasnej intervencie som si vybrala preto, že sa riadim mottom: ,, Pracujte s ľuďmi, ktorí veria v to, čo veríte vy ́ ́.
